kalam pembuka bicara

Wednesday, September 1, 2010

Tanggal 20 haribulan 8.....

assalamualaikum wbt buat sahabat2 dikasihi sekalian..

juz nk cerita ttg sebuah perkara yg telah berlaku terhadap ana,perkara ini tidak lah hebat sgt pn..
tp ia meninggalkan kesan yg dalam terhadap jiwa ini...SubhanaAllah...

alkisah :

cerita ini bermula pada pukul 11.45 sedang ana berbalas msg di alam maya ini..

11.45 pm:

tutt..tutt.....tuuuttt...tuttt.!!(bunyi handset ana yg agak mengejutkan ana)

zul : assalamualaikum mi,boleh turun bilik bwh tak sekejap..ade urusan penting nak bincang ni

aku : wa'alaikumussalam,boleh2..tp urusan ape ye..??,,penting sgt ke ni..

zul : agak penting la jgk...bdk2 ni bincang sket...

aku : ooo...k2..(tanpa byk soal...terus bgn dan menuju ke bilik berkenaan)

11.49pm

di depan pintu bilik

aku : assalamualaikum,

sahabat2 : wa'alaikumussalam,erm,,masuk mi..ade hal nak bincang sket ni..

aku : uih...hal besaq ka ya sohabat..

zul : hehe,xde mende pn mi..saje ajak ko turun bilik ni...sembang2 sket..

aku : laa....tu je ke..ingatkan ade orang sakit ke...gaduh ke..erm..xpe la..alang2 da trun kat sini..apa lg farid(dituju pada seorang sahabat yg tgh main game bola PES10)
berentaplah kita sekali lg(mmg menjadi kebiasaan untuk kami berlawan bola pabila bertemu..hehe)

farid : boleh...sat p psng joystick dl naa..haha...

11.56pm :

aku dan farid sedang leka bermain PES10 di laptopnya..tiba-tiba zul bertanye..

zul : mi ,,nk tanye pendapat ko ttg..erm..err..ape ek...

aku : ye zul..ape bendenye..insyaAllah aku boleh tolong..

zul : erm..xde la..ape ek..lupe la..

(sambil2 itu sahabat2 yg lain di dalam bilik lebih kurang 5 ke 6 org tergelak kecil..)

Tiba-tiba hati ana jadi tak sedap hati..sehingga terbisik di dalam hati mengatakan bahwa..mungkinkah..???...argh...tak kot...

11.59 pm :

1 minit sebelum di ambang 20 haribulan 8...

(tanpa membuang mase dgn hati yg rase tak sedap ni terus bingkas bgn untuk beredar ke bilik..huhu)

aku : erm..aku balik bilik sat na...laptop tinggal lame tuh...membazir pulak elektrik tu...

zul : eh2..nk g mana mi,lepak sat...(sahabat2 lain dah mula ketawa berdekah2)

rase diri ni bertambah sangsi lg..

dan tiba-tiba...ku terus gagah melangkah ke pintu bilik walaupun sudah dihalang oleh zul dgn menahan diriku ini...dalam hatiku ini berkata.."dah agak dah..depa nk pekena aku la ni..,hantu betul..haha"

12.00am..

Happy Bufday Hizami..sambil sepeket tepung gandum habis di tabur ke badan ku ini..ya allah...
ku cuba lari juga..akhirnya dpt...dan tiba-tiba ku sedar ada ancaman yg kedua iaitu cubaan untuk menabur tepung diatas kepala ku ini lg...tp dgn kudrat yg ade ni..ku pecut mcm org kene kejar anjing..haha,ku terus lari ke bilik walaupun dikejar oleh sahabat2 ku td...

alhamdulillah...dpt jg berlindung di kubu sendiri sedang musuh masih berkeliaran di luar bilik menunggu saat ku keluar dari pertahanan ku ini..

zul & farid : mi..bukak mi..xde dah baling2 tepung ni...bukak la weh..

aku :...boleh caye ke korang ni..haha...sape punye ke la ni oi....membazir tepung ni..pg esok boleh wat cekodok..kenyang lg...aduh2...

zul : hahaha...

farid : perancangn menjadi juga...

lalu ku malas nk panjang cerita ku buka juga...

lalu farid dan zul menyanyikan ''Allah selamatkan kamu..!!''..

farid : nah mi,ini hadiah dari aku sempena hari jadi ko..selamat hari lahir yg ke 22..

aku : syukran2..ya Allah..tak payah susah2 farid...

sambil itu farid menghulurkan sebuah barang kepunyaan dirinya lantas diberi pada ku...entah tiba-tiba hati ku menjadi sebak..tak tahu la mengapa...smbl aku menerima pemberiannya..ku cuba menahan air mata ini...selepas mereka beredar..lalu linangan air mata ini tak dpt dibendung lg..menitis jua akhirnya...

kenapa ku menangis ..???

ini kerana selama aku hidup 22 tahun ini..aku tidak pernah disambut sebegini rupa...Allah itu Maha Adil...dan sebelum ini hanya lah ucapan...Allahuakbar...ape2pn..buat sahabat2 yg ana kasihi...Syukran sekali lagi kerana sudi menyimbah tepung ke muka ana dan wish bufday kat ana...jasa kalian amat ana hargai..apa yg ana mampu adalah mendoakan kesejahteraan kalian agar hidup kalian semua dipermudahkan segalanya dari Allah swt..amiinn..


3 comments:

MAIZATUL AKMALIAH MOHAMED said...

sanah helwah....
huhuhu...pengalaman manis bg anta...
huhuhuuh....la....22 tahun..ish3...
ingat ke 18..heheheh..smge dimurahkn rezeki...
dipanjangkan umur...smge sucesss...di dunia mahupun akhirat.... ^_^
asslamulaikum...

hizami said...

huhu..ye 22 tahun..
saje taknak bgtau..tp kalau org ingat 18 tahun pn ok gak...muda lg na...

MAIZATUL AKMALIAH MOHAMED said...

hihhihihi.. ^_^
pndai berahsia....

Post a Comment